2016 metraštis

2016 gruodžio 31 d.

Naujametinis laužas Titnago g. Žemuose Paneriuose su Feliksu Bitinu, Algimantu Jucevičiumi, Albina Rugieniūte ir kitais...>>

Meškučių šokis prie laužo>>

2016 gruodžio 9 d.

Advento vakaras su Albina. Dainavom, žaidėme, pasakojomės, rašysėm laiškus, skanavom pačių atsineštų pasninko valgių...

Linoretos Vasilevičienės ir Eglės Ragelienės nuotraukos iš renginio>>

2016 lapkričio 25 d.

KAMČIATKA, MANO MEILE II – oji dalis.

2016 metų vasaros kelionės po Kamčiatką įspūdžiai. Tai penktoji mano kelionė po šį nuostabų ir rūstų kraštą. Peizažas pasitiko neatpažįstamai pasikeitęs: jį ardė, griovė, perstūminėjo kalvas požemių dievas Vulkanas. Atlikta sunki ir įvairios turistinės ir alpinistinės technikos reikalavusi kelionė. Buvo sunkių ir romantiškų situacijų, tačiau krašto dvasios mus gelbėjo, o likimas saugojo. Matyt, dar ne viską atlikome šioje Žemėje. Taigi, mūsų laukia kiti kalnai.

Kviečiu mielus savo žygių draugus klausytis kelionių po Kamčiatką tęsinio.

Matysite fotografijos parodą, skaidrių filmą, sukurtą Jurgos Mačionytės ir išgirsite dar neišblėsusių įspūdžius. O, ar gali jie išblėsti!?

Tikra meilė niekuomet nepraeina...

Regina Jakučiūnaitė Kubertavičienė>

Vakaro metu visi keliavom po nepaliaujantį stebinti pasaulio kraštą. Reginos kelionė vasarą su nuostabiom patirtim, o taip pat matėme puikų filmą iš žiemos kelionės po Kamčiatką 2013 m. ir besiveržiantį Tolbačiką.... Linas Šlepetis, Aleksas Stanevičius....https://www.youtube.com/watch?v=oUYAipRe64s

Dariaus Vilkišiaus filmas „Pasaulio pakrašty“ https://www.youtube.com/watch?v=hUmBmYWvdr8

P.Mažeikio nuotraukos iš renginio>>

2016 lapkričio 11 d.

Lietuviai Amerikoje – trijų emigracijos bangų apžvalga. Svečiavosi etnologė, JAV lietuvių bendruomenės veikėja Elena Bradūnaitė-Aglinskienė.

Klausėmės praradę amą. Ponia Elena taip subtiliai ir šiltai išpasakojo savo patirtį, tą aplinką, kuri ją supo, papasakojo prisiminimus kitų lietuvių kartų, šauniai viską iliustravo surinkta medžiaga ir pavyzdžiais. O prie židinio visi užtraukėm lietuvišką liaudies dainą... Ačiū dalyvavusiems, ačiū poniai Elenai.

nuotraukos iš renginio ir truputis E.Bradūnaitės Aglinskas pateiktos medžiagos renginyje>>

2016 lapkričio 4 d. Žiemos žygiams besiruošiant

Jungtinis žiemos keliautojų vakaras. Robertas Kananavičius. Linas Šlepetis. Rustemas Chairudinovas.

Sapnas:

„Seniai kirbėjo mintis nuo Kilpisjervio (Kilpisjärvi) nušliuožti iki Norvegijos pakrantės, gal netgi Liunjeno (Lyngen) pusiasalio. Ir tai beveik pavyko- tiesinis žiemos žygis slidėmis per tris šalis, netgi toks pusiau poliarinės nakties. Keliavome sausio pabaigoje, vasario pradžioje toli šiaurėje- 69-oje lygiagretėje, saulė patekėdavo tik keturioms valandoms. Dalyvavo daug žiemos žygių naujokų, maršrutas buvo vis sudėtingėjantis. Pradėjome Suomijoje, po to keliavome Švedijoje ir baigėme Norvegijoje. Taigi pradėjus nuo nedidelių apvalių kalniukų po to jie didėjo ir statėjo, viso žygio metu kraštovaizdis smarkiai keitėsi."

Linas:

Į Svalbardo salyno Špicbergeno sąlą planavome seniai, vis trūko tai pinigų tai laiko, tai dar kažko. 2016 metais pagaliau subrendom ir nusprendėm šią žiemą lekiam. Žygio laikas kovo pabaiga balandžio pradžia. Maršrutas 19 žygio dienų. Žygyje laikas prabėgo nepastebimai, sau iškeltas užduotis įvykdėme su kaupu. Nauja patirtis tai naktinė sargyba su šautuvu nuo baltųjų lokių.

Pūgos neatrodė baisios, o gal patirtis jau suveikia. Net kai vėjas nunešė palapinę, išlikome ramūs, žinojome, kad viskas bus gerai. Arkties vandenyno vanduo irgi nepasirodė labai jau šaltas. Ši atšiauri sala, buvo mums visai draugiška.

Rustemas:

Filmas: apie žygį Švedijoje, Laplandijoje (Kebnekaise rajone), kovas 2016

Slidžių žygis, 9 žygio dienos, 2 perėjos, Radialinis išėjimas į aukščiausią Švedijos kalną Kebnekaise (2100 m.). Nakvynė palapinėje „ZIMA“ su apsaugine sienele iš sniego plytų, viena nakvynė sniego urve

nuotraukos iš renginio>>

2016 spalio 14 d. 17:30 vakaras: Tomas Kukis: pernai keliavom per Islandiją dviračiais. Kirtom ją skersai per uždarytus kelius<...>

Petro Mažeikio nuotraukos iš renginio

Liepos 6-oji Mindaugo Karūnavimo diena

Su Tautos švente, mielieji!

Aš gyvenu poezijos pasauly,

Kas dieną posmų daug gražių skaitau,

Ir man smagiau gyvent po saule,

Ir į gyvenimą žvelgiu romantiškiau...

Net kartais dainą sukuriu,eiles rimuoju,

Ir pastebiu daug grožio gamtoje,

Kiekvieną dieną apie tai galvoju -

"Kokia graži manoji Lietuva!"

Aš čia gimiau, užaugau,čia mylėjau,

Aš čia vaikus savus užauginau,

Ir niekada nė kart nepagalvojau:

"O gal svetur man būtų daug geriau?!"

Kas aš be jos? Be savo gimto krašto,

Kur teka upės, kur žali miškai?

Kur toks skanus vanduo, gėlynų raštai,

Lakštingala kur suokia vakarais?..

Nesuprantu aš tų, kurie palieka

Gimtinę savo, keliasi svetur...

Juk mūsų šaknys, protėviai čia lieka

Ir visad būsi svečias tu kitur...

Jei man Kūrėjas leido šičia gimti,

Šaly, kuri vadinas LIETUVA,

Tai aš kažką tauraus turiu nuveikti,

Kad dar gražesnė būt šalis mana.

Birutė Gaučienė

2016.06.11-12 MATK šeimų sąskrydis prie Bėlaičio ež. Švenčionių raj.

2016 06.04 Vilnius Challenge dalyvavo MATK komanda Aistė ir Gintautas Indriuliai

akimirkos iš renginio

2016.05.07-08 43 keliautojų pėsčiomis maratonas

2016.04.15 d. 18 val. Šiaurė. Žiemos žygiai

Žygio per užšalusią Baltiją pristatymas. Saulius Damulevičius, Algimantas Kuras ir Vytenis Dapkevičius slidėmis ir pėsčiomis Šiaurės Botnijos įlankoje. Vyrai navigavo per ledlaužių linijas, įveikė ledo properšas. Nepaisant įvairių „avarijų“ per 9 dienas įvykdė savo tikslą – 230 km maršrutą tarp Oulu (Suomija) ir Luleå (Liuleo, Švedija)

akimirkos iš renginio

2016.04.08 17:30 Vytautas Statulevičius. Maršrutai po Gruziją

renginio akimirkos

www.kvoseliai.lt

2016.03.25 18:00

Klube vėl grojo bardai. Svečiavosi Vygantas Kazlauskas.Vakaro pradžioje buvo rodomi du filmukai apie 2015 kelionę po šiaurę už poliarinio rato (Svečiuose Helsinkyje pas Vladimirą Ichtchenko) ir apie 2016 sausį vykusią kelionę į Karpatus su Lena Sabibina

Akimirkos iš renginio

2016.03.18 17:30 Ekspedicija K. Pakšto keliais Belyzas – Gvatemala – Meksika.

Pasakojo idėjos autorė ir iniciatorė Genovaitė Kynė

1928 m vasario 16 d. Virbalio muitinės salėje prof. Kazys Pakštas įspėjo „nėra Europoje antros tautos, kuri būtų išstatyta ištautėjimo ir svetimos kultūros užgožėjimo pavojams, kaip Lietuva, gulinti Europos arterijų kryžkely.”

Apie ekspediciją pasakojo jos organizatoriai ir vadovai Gerimantas Statinis ir Genovaitė Kynė. Išgirdome nemažai informacijos apie Kazį Pakštą. Jo mintys apie emigraciją, patriotiškumą aktualios ir šiandien. Kodėl Kazys Pakštas ieškojo atsarginės Lietuvos – Dausuvos Centrinėje Amerikoje? Lietuvos geopolitinė padėtis kaip ir dabar taip ir prieš 50 – 60 metų nebuvo saugi. Taigi ekspedicijos maršrutas tęsėsi per Meksiką, Belizą, Gvatemalą ten kur keliavo K. Pakštas. Belize buvo numatyta ir beveik sutarta dėl atsarinės Lietuvos žemės nuomos. Ekspedicijos dalyviai susipažino su menonitų bendruomenės gyvenimu, keliavo per džiungles, kur turėjo saugotis gausybės gyvačių, vorų ir bambukų su spygliais. Meksikoje kopė į piramidę kurioje buvo ir K. Pakštas ir kaip minėjo savo dienoraštyje, ten valgė saulėgrąžas. Ekspedicijos nariai pakartojo tą ritualą.

Galiausiai sužinojome apie naujus planus susijusius su Kazio Pakšto darbais tai yra ekspediciją aplink Baltijos jūrą, tiriant ir lankant K. Pakšto aprašytas Baltoskandijos vietas.

Petro Mažeikio nuotraukos

2016.03.11.12:00 ekskursija su Raimundu Šakaliu po Lukiškių aikštę, Domininkonų vienuolyną, šv. Jokūbo ir Pilypo bažnyčią, bei KGB kalėjimą

Keletas klubo narių prisijungė prie gido Raimundo Šakalio suorganizuotos ekskursijos taip tinkančios paminint kovo 11-os 26-ąsias metines. Likome maloniai nustebinti suteikta informacija ir jos įvairumu :)

Kviečiame kai kur pabūti kartu:

2016.03.05 10:00 „Kaziuko“ kalnų technikos varžybos jaunimui ir šeimoms

• Perkėla

• Traversas

• Turėklai

• Mazgai

nuostatai

Jėgas išbandė kolektyvai iš Vilniaus ir Kauno jaunųjų turistų centrų, Elektrėnų komanda. Pralaimėjusių nebuvo...

Nuotraukos iš renginio>>

2016.03.04 17:30

Vytautas Bukauskas pasakojo apie Madagaskarą (dvi gretimas salos: Reunionas ir Komorų salas)

buvo rodomas filmas

„• Komorų salos – vulkaninis salynas Indijos vandenyne, netoli pietrytinių Afrikos krantų. Komorų salyną sudaro 5 salos ir keletas mažesnių salelių Dauguma salyno priklauso Komorų valstybei, o Majotas – Prancūzijai. Plotas 2236 km². Gyventojų skaičius 984 tūkst. Pinigas – Komorų frankas.

Tai buvo pirmas Lietuvos keliautojų apsilankymas Komų salyne ir pirmas įkopimas į aukščiausią jų kalną – Kartalos ugnikalnį (2361 m), turintį didžiausią veikiančio vulkano kraterį pasaulyje 3 km × 4 km. Tai nelabai aukštas kalnas, bet kad jį įveiktume reikėjo į vertikalę pakilti net 2 km ir praeiti 30 km, o įvertinus peraukštėjimą, beveik maratonas. Klimatas salose tropinis: apačioje karšta ir drėgna, viršuje – per pietus susiformuoja debesys ir mes papuolėme į audrą. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Karthala_volcano-Comoros.jpg .

Madagaskaras „lengvoji“ Afrika: baobabai, lemūrai, chameleonai, jokių nuodingų gyvačių ir plėšrių žvėrių, pavojingų žmogui. 80 proc. gyvūnija ir augmenija endeminė. Romantika! Kazio Pakšto lietuviams „pažadėtoji žemė“, atsarginė Lietuva, Dausuva.

Tačiau „Mama Afrika“ visuomet turi daugiau siurprizų nei Azija. Iki UNESCO paveldo Tsingy kalnų mūsų laukė 90 km, apie 5 valandų labai duobėtos bekelės per savaną ir džiungles. Užtrukome net 15 valandų. Madagaskaro vakarinę pakrantę šį pavasarį nusiaubė keli stiprūs ciklonai. Mes buvome pirmieji, kurie šį sezoną pravažiavo tuo keliu ir atidarėme turizmo sezoną. Būti pirmajam visuomet garbinga, bet retai būna lengva. Ko gero keliavę su 4×4 žino, kad visureigiai gali važiuoti per pelkes džiunglėse, kai lempos šviečia jau po vandeniu, kai mašinos guli ant pilvo purvyne ir vis tiek jas galima ištraukti, kai tai, ką vadiname keliu, yra visai nepravažiuojama ir reikia sukti į džiungles, kirsti trukdančius medžius ir ieškoti būdų apvažiuoti. Mums, mėgėjams, tai buvo kažkas tokio arti automobilių ir žmogaus psichinių galimybių ribos. Buvo net ašarų iš nuovargio ir nevilties. Tik jauniausioji keliautoja Mėta nesijaudino ir dainavo vaikišką dainelę apie Afriką „Važiavau į Afriką į bananų fabriką sutikau ten liūtą didelį ir drūtą… “, ragino stumti visureigius ir nieko nesibaimindama braidžiojo per purvynus. Sunku visa tai papasakoti ir parodyti, nes baisioji dalis vyko naktį ir tik 5 val ryto, po 15 valandų pastangų, mes ištrūkome iš „žaliojo pragaro“ ".

Vytas

Vytauto Bukausko ir Petro Mažeikio nuotraukos

2016.02.19 klube vyko Birutės Gaučienės dainų ir poezijos vakaras, bei knygos „Laimę radę kalnuose pristatymas"

Pilnutėlėje salėje klausėmės Birutės ir jos draugų skaitomų eilėraščių, atliekamų dainų. Prisiminėm jos vakarus prie laužo sąskrydžių metu, žmones, kurie ir mūsų klube ir Birutės eilėraščiuose...

Visi drauge šventėme vasario 16-ąją.

Balsavimu patvirtinome naujus klubo įstatus.

P.Mažeikio nuotraukos iš renginio

2016.01.22. 18 val. klube vakaras:

„Keliaujame po Lietuvą. 5 vietinio turizmo mitai“ Susitikimas – diskusija su fotografu, kelionių vadovų po Lietuvą autoriumi ir sudarytoju Vytautu Kandrotu.

keletas P.Mažeikio nuotraukų iš renginio

2016.01.12 klubas buvo atvertas tarp renginių mieste užeiti ir prie židinio prisiminti 1991 sausio įvykių

Vėl susibėgom, vėl Jono Šimėno kolektyvas sudainavo mums lietuviškų ir patriotinių dainų, vėl prisiminėm. Kažin ar tokie įvykiai net per 25 metus gali pasimiršt. Sigutė J. prisiminė, kad jautėsi be galo bejėgiškai prieš kareivius ir tankus, o visa, ką tuo metu galėjo padaryt, tai tik iš priekinių linijų išvesti pasimetusią, nerviniam šoke atsidūrusią draugę. Kitų prisiminimai kitokie. Knygose jau jie kiek padailinti. Tačiau įvykiai buvo, tokie kokie buvo, nuo jų praktiškai skaičiuojama ir mūsų nepriklausomybė... Kęstutis pakvietė įamžinti kritusių atminimą, sugalvoti kur ir kaip, nes dar po 25 metų prisimenančių bus gerokai mažiau...

Petro ir Birutės nuotraukos

LIETUVOS LAISVĖS GYNIMO 25-MEČIO MINĖJIMO PROGRAMA

Eglės R. nuotraukos iš vakaro

2016.01.08. 17:30 Ataskaitinis MATK susirinkimas

Vėl gausiai susirinkome pabendrauti, prisiminti, paplanuoti, ką veiksime toliau. Klubą jau puošė nauja Terra Publica įkūrėjo fotografo Vytauto Kandroto paroda skirta Lietuvos 25-mečiui

Petro Mažeikio ataskaita

Vytautas Bukauskas papasakojo apie „15 viršūnių“, kurias aplankė ir į kurias įkopė 2015-aisiais. Alfonsas Ramonas pasidalino savo išpūdžiais iš kelionės po JAV vakarinius kanjonus ir nacionalinius parkus. Jurga Arustienė ir Vidmantas Kuprevičius pavedžiojo mus po Gruziją. O toliau netylančios kalbos prie židinio, Vaišės ir Rustemo gitara. Iki susitikimų kituose renginiuose!

svarbi informacija klubo nariams:

Mūsų klubas gyvuoja jau penktą dešimtmetį. Per tą laiką ne kartą keitėsi visuomeninių organizacijų veiklą reglamentuojantys įstatymai, netekome ankstesnių „globėjų“, klubo veikloje dalyvavusių asmenų sąrašas išsiplėtė iki 323 asmenų. Deja, didelė dalis užsiregistravusiųjų ilgą laiką nebedalyvauja klubo veikloje ir nemoka nario mokesčio. Todėl MATK valdyba patikslino klubo narių sąrašą, kuriame liko 145 nariai.

Savo buvimą/nebuvimą klubo tikrųjų narių sąraše galite sužinoti užklausę el. paštu adresu - matk1974@gmail.com arba apsilankę klube organizuojamų renginių metu.

Jeigu Jūs norėtumėte narystę mūsų klube atnaujinti, kviečiame prisijungti prie klube organizuojamų renginių ir laikytis asociacijos įstatų.

Asociacijos Mokslų akademijos turistų klubas valdyba